niedziela, 26 lipca 2015

BISZKOPTOWE NALEŚNIKI Z SERKIEM I OWOCAMI


      Wczoraj w jednej z moich książek kucharskich odkryłam bardzo ciekawy przepis. Mianowicie, przepis na naleśniki biszkoptowe. Obrazek wyglądał bardzo zachęcająco, więc postanowiłam przepis przetestować. Efekt był bardzo zadowalający, naleśniki wszystkim bardzo smakowały. Czuć, że nie są to zwykłe naleśniki, ale takie inne, lepsze w smaku i trochę inne w konsystencji. Na pewno warte spróbowania! :) Ja, niestety, nie mam dobrej patelni do naleśników, więc moje naleśniki wyszły blade, ale powinno się je troszeczkę bardziej przysmażyć na rumiano.

Porcja na jakieś ok. 7 -8 naleśników (wychodzą troszkę grubsze niż normalne).

Składniki:


* 1 i 1/3 szklanki mąki pszennej

* 1/2 szklanki schłodzonej śmietanki kremówki (30 lub 36%)
* 1/2 szklanki mleka

* 4 jajka
* 1/4 szklanki cukru
* olej
* serek do posmarowania, np. homogenizowany, do serników itd. (ja miałam duży kubełek serka polecanego do serników, z Biedronki, o smaku pomarańczowym)
* dowolne owoce do posypania, np. jagody, borówki (ja miałam brzoskwinie i arbuza)

Przygotowanie:

1. Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę.

2. Śmietankę ubić na sztywno.

3. Mąkę przesiać do miski, dodać cukier, żółtka i mleko. Składniki zmiksować mikserem, dodać białka i śmietankę, jeszcze raz wszystko wymieszać.

4. Smażyć na złoty kolor, na natłuszczonej i rozgrzanej patelni.

5. Usmażone posmarować serkiem i posypać owocami.


ZOBACZ TEŻ:

* KOLOROWE NALEŚNIKI
* ROGALIKI DROŻDŻOWE Z MARMOLADĄ RÓŻANĄ
* KOPIEC KRETA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz