poniedziałek, 20 lipca 2015

LODY ŚMIETANKOWO - OWOCOWE (BRZOSKWINIOWE)



      Dwa dni temu, pokusiłam się o zrobienie domowych lodów. Lodów ze śmietany z owocami. Wybór padł na brzoskwinie. Efektem moich poczynań, była dużaaa porcja lodów śmietankowo - brzoskwiniowych. Co mogę powiedzieć o smaku? Ano to, że czuć zarówno śmietankę jak i owoce, aczkolwiek moim i nie tylko moim, zdaniem, na początku, ów brzoskwiniowy smak przypomina smak jabłek i gruszek. Ot, taka ciekawostka :) Sam proces produkcji, jest bardzo prosty i wcale nie taki długi. Na pewno będę dalej eksperymentować przy produkcji lodów, nie tylko na bazie śmietany, także np. sorbetów. Przyznam szczerze, że nawet nie miałam cukru pudru i dlatego użyłam zwykłego cukru :) Ogólnie - fajna zabawa - to robienie domowych lodów. Chociaż muszę też dodać, że naszła mnie taka trochę smutna refleksja, gdy pomyślałam, co muszą zawierać niejedne kupne lody... Mnie wydawało się, że dałam dużo masy owocowej i dużo cukru, ale lody nie wyszły, ani mocno słodkie, ani mocno owocowe, ani mocno kolorowe. Wyszły delikatne, ale czuć i śmietankę i owoce, smak ani nie przesłodzony ani za mało słodki, jak dla mnie akurat, za to kolorek blady, delikatny żółty. Pomyślałam sobie, że do wielu kupnych lodów muszą być dodawane bardzo duże ilości cukru, barwników i aromatów.

Składniki:


* ok. 530 ml/g śmietany kremówki 30 lub 36% (najlepiej gęstej; ja miałam 330 g 30%  Mleczna Dolina z Biedronki + 200 g 36% Piątnica)
* 4 duże dojrzałe brzoskwinie (mogą być nektarynki)
* 4 łyżki cukru (najlepiej puder, ewentualnie jakiś drobniejszy kryształ; jeśli ktoś lub słodsze lody, może dodać więcej cukru)
* 2 żółtka

Przygotowanie:


1. Owoce obrać ze skórki, odkroić miąższ od pestki, pokroić drobno i zmiksować blenderem. Schować do lodówki.

2. Cukier ukręcić z żółtkami mikserem, na jasną masę. Jeśli jest to zwykły cukier, należy go, jak najlepiej 'rozdrobnić'.

3. Śmietanę ubić na sztywno, ale niezbyt długo i niezbyt gwałtowanie, żeby się nie zmaśliła. Kiedy będzie sztywna, dodać masę owocową oraz masę jajeczną, całość wymieszać.

4. Masę wlać do dość dużego pojemnika i włożyć do zamrażarki. Po 1-1,5 godz wyjąć lody i roztrzepać, widelcem albo tzw. rózgą/trzepaczką, bardzo dokładnie całość. Ponownie schować do zamrażarki. Po kolejnej 1 godz lub 1,5 czynność powtarzamy. Za jakiś czas, np. znowu po godzinie, albo po 30 min, robimy to samo. Mieszać te lody, trzeba minimum 3 razy, tak do np. 5 razy. To kilkukrotne mieszanie jest bardzo ważne. Dzięki niemu, konsystencja lodów będzie bardziej kremowa i 'przyjemniejsza', a smak lepszy. Mieszając po kilka razy lody, rozbijamy kryształki lodu, który wytrąca się podczas zamrażania masy, a który źle wpływa, przede wszystkim, na konsystencję, ale też i smak, lodów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz