wtorek, 11 września 2012

Nuggetsy (kurczak jak z KFC)

Moim ulubionym daniem z drobiu, są nuggetsy albo kąski z kurczaka jak z KFC. Jak zwał tak zwał. W każdym bądź razie, jedzenie uwielbiane przez wielu i proste w wykonaniu.

Fot. 1

Fot. 2


Oto przepis:

Mięso:
-pierś/i drobiowa/e (ja miałam 1 podwójną)

Ciasto - ("klej" do panierki):
-jajko/jaja (dałam 2)
-mąka pszenna (dałam 4 czubate łyżki)
-mleko (trochę mniej niż 1/2 szklanki)
-sól
-pieprz mielony
-ulubiona przyprawa (dałam do kurczaka)


Panierka:
-płatki kukurydziane (miałam prawie pełną miseczkę-bulionówkę)
-bułka tarta (2 czubate łyżki)
-papryka mielona słodka (trochę, ale niekonieczne)
-kurkuma (jak wyżej)

-olej

Przygotowanie:

1) Mięso pokroić w drobne kawałki, taki kąski. Zagotować wodę a potem ugotować/podgotować w niej mięso. Po ugotowaniu, odsączyć na sicie. Robi się to z kilku powodów. Raz, że proces smażenia jest krótszy. Dwa, że mięso nie wchłania tyle tłuszczu. Trzy, że nie ma obawy przypalenia panierki. Cztery, nie ma również obawy, że mięso w środku się nie dosmaży.

2) Wymieszać składniki na ciasto. Ma przypominać naleśnikowe, ale ma być dużo gęściejsze, bo to do niego ma się dobrze przyklejać panierka.

3) Rozdrobnić płatki. Lepiej, żeby wyszedł proszek niż za duże płatki, bo wtedy panierka może odpadać.

4) Maczać mięso w cieście, zaraz potem w panierce i od razu na głęboki olej. W razie potrzeby pomieszać na patelni.

5) Po usmażeniu (naprawdę krótkim), odsączyć na ręczniku papierowym.

6) Podawać z ulubionymi dodatkami, np. surówką, frytkami, sosami/dipami.

Ja jadłam z frytkami, surówką, sosem czosnkowo-ziołowym i ketchupem.


ps. Przepraszam za słabą jakość zdjęć, ale nie umiem robić ładnych, przy słabym oświetleniu :(

4 komentarze:

  1. Szczerze? Nie wiem, ale kilka minut. Nie zwróciłam na to uwagi. Ogólnie zrobiłam to tak, że wlałam do rondelka wody i ją zagotowałam, pod przykryciem. Potem wrzuciłam mięso i odlałam trochę wody, bo było za dużo. Woda ma pokrywać mięso, ale tak minimalnie. Od momentu włożenia mięsa, pogotować kilka minut. Mięso ma być ugotowane/podgotowane, nie takie super miękkie, może być lekko twardawe, ale w środku ma być ugotowane. Kiedy nam się zdaje, że to już, należy poświęcić jeden kawałek, próbując go ;)
    ------------------------
    Dziękuję za Twoje pytanie, teraz będę zwracać uwagę na to, ile czasu mi, takie rzeczy, zajmują :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis, wyszły wyborne :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Kozak przepis!! Najlepsze nuggetsy jakie jadłem :3

    OdpowiedzUsuń