środa, 12 września 2012

SPAGHETTI ze SZPINAKIEM


SPAGHETTI ze SZPINAKIEM



   Dzisiaj, na kolację zrobiłam danie tanie, proste i szybkie w wykonaniu. Dla fanów szpinaku i makaronu. Spaghetti ze szpinakiem, serkiem topionym i cebulką. Bardzo lubię szpinak, ale oczywiście od czasu do czasu. Lubię też spaghetti inne niż te tradycyjne, pomidorowe. Toteż dzisiaj była wersja zielona ;)

Składniki:


*makaron spaghetti (lub o innym kształcie, wg uznania)
*kostka mrożonego szpinaku (cała)
*podłużny, prostokątny (ten większy) serek topiony np. z ziołami/ze szczypiorkiem/kremowy (ja dałam Hochland ziołowy; moja uwaga: lepiej dać serek lepszej jakości)
*cebula (ja dałam 1)
*czosnek (najlepiej świeży; dałam 1 ząbek)
*sól
*pieprz mielony
*olej
*może być coś do dekoracji (u mnie listki bazylii; ale nie jest to konieczne)

Przygotowanie:


1) Szpinak + odpowiednią ilość wody dać na patelnię oraz podgrzewać,  do momentu aż woda wyparuje i zrobi się papka. Jak ktoś, na oko,  nie wie, ile wlać wody i jak długo to robić, to radzę zastosować się do instrukcji na opakowaniu.

2) Oddzielnie, podsmażyć, pokrojoną na drobno, cebulkę.

3) Ugotować makaron.

4) Gdy na patelni zrobi się szpinakowa papka, dodać cebulkę, zmiażdżony (bądź drobniutko pokrojony) czosnek oraz serek. Całość wymieszać. Nie trzeba mieszać bardzo dokładnie, mogą pozostać małe bądź większe grudki serka, który się nie rozpuścił (nawet ładnie to może wyglądać).

5) Przyprawić pieprzem, solą lub też innymi przyprawami wg uznania. Można udekorować.



Po wymieszaniu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz