czwartek, 13 września 2012

KOLOROWE NALEŚNIKI

NALEŚNIKI W 6 KOLORACH :)

  






      Dzisiaj planowałam usmażyć naleśniki kakaowe. No i usmażyłam, ale aż w 6 kolorach :) Ot taka wesoła wariacja na temat naleśników :) Za barwniki, posłużyły mi, naturalne, spożywcze produkty lub plony ;) Jeśli mam wybór, unikam chemii w kuchni. Od razu też się przyznam, że nie jestem do końca zadowolona z efektów mojej pracy, bo... nie podobają mi się kolory. Uważam, że trochę przesadziłam z 'barwnikami' i za bardzo przypiekłam naleśniki (co z resztą widać na zdjęciach w postaci małych, brązowych plamek). Gdyby naleśniki wyszły bledsze, bardziej by mi się podobały. No, ale już za późno. Następnym razem, będę uważać :)

Składniki:


Ciasto:
*mąka pszenna (dałam 5 szklanek)
*woda lub mleko (4 szklanki)
*jaja (2 duże)
*olej (2 łyżki)
*cukier lub cukier waniliowy (dałam 1 czubatą łyżkę)

Nadzienie/"smarowidło"/polewa:
*według uznania np. serek biały z dodatkami/homogenizowany, bita śmietana, krem czekoladowy, dżem, powidła, marmolada, mleko skondensowane, owoce, syrop, polewa itd. itp. (u mnie serek homogenizowany śmietankowo-waniliowy, owoce na wierzch (truskawka, brzoskwinia, kiwi, banan), polewa z roztopionej czekolady)

"Barwniki":
*różowy - sok z buraka
*fioletowy -sok z jagód/jagody
*zielony - sok ze szpinaku/szpinak
*żółty - kurkuma
*brązowy - kakao

Przygotowanie:

1) Wszystkie składniki na ciasto zmiksować.

2) Odlewać, do oddzielnych naczyń,  odpowiednią ilość ciasta i dodawać do niego, poszczególne barwniki, w ilościach według uznania. Należy jednak pamiętać o tym, że na patelni kolor ciemnieje, surowe ciasto może się wydawać blade, ale po usmażeniu będzie ciemniejsze.

3) Usmażyć naleśniki. Najlepiej na specjalnej patelni.

4) Smarować/wkładać/ozdabiać naleśniki, tym co mamy lub lubimy :)

5 komentarzy: