środa, 22 lipca 2015

KOTLETY Z TUŃCZYKIEM, RYŻEM I WARZYWAMI


      Dzisiaj wstawiam przepis na wegetariańską alternatywę dla mięsnych kotletów. Mianowicie - kotlety z tuńczykiem, ryżem i warzywami. Łatwe, szybkie i smaczne :)

Składniki:


* 2 puszki tuńczyka w oleju (ja miałam z Biedronki)
* 1 torebka ugotowanego ryżu
* 1 słoik z trio warzywnym: konserwowe marchew, kukurydza i groszek
* 3 jaja
* mąka pszenna (dać na oko)
* przyprawy: sól, pieprz, pieprz ziołowy
* bułka tarta
* olej

Przygotowanie:


1. Warzywa  osączyć z zalewy, tuńczyka również. Wrzucić je do miski. Dodać ugotowany ryż.

2. Wbić 3 jaja i dosypać mąki. Niestety, nie powiem, ile trzeba dokładnie dać tej mąki, bo nigdy nie miałam podanych dokładnych danych na to danie, i robię je z różnych proporcji. Kiedy je ostatnio robiłam, zapomniałam sprawdzić, ile dokładnie, mąki zużyłam. Trzeba zdać się na własne: intuicję bądź doświadczenie kulinarne :) 

3. Całość przyprawić, dokładnie wymieszać. Uformować kotlety, obtoczyć je w bułce i usmażyć na złoty kolor.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz