piątek, 30 listopada 2012

QUICHE ZE SZPINAKIEM (tarta ze szpinakiem)



      Kolejny przepis dzisiaj - na danie z kuchni francuskiej, tzw. quiche (czyta się KISZ). Oczywiście z moim ulubionym szpinakiem oraz oliwkami. Quiche, można powiedzieć, jest rodzajem tarty, ale nie każda tarta jest quichem ;) Dania, na pozór bardzo podobne, ale jednak różne. Z tego co się niedawno dowiedziałam, tarta może być na różnych spodach: kruchym/półkruchym, francuskim/półfrancuskim, na słodko i na ostro. Natomiast quiche jest zawsze na ostro, zawsze na cieście kruchym/półkruchym, i zawsze polany śmietaną i jajkami.

Składniki:


Ciasto: (Ilość na 2 tarty o śr. formy 28 cm):

* 2,5 szkl. mąki pszennej
* 1 kostka masła (Ja użyłam margaryny)
* 1/2 szkl. zimnej wody
* odrobina soli

Farsz: (Ilość na 2 tarty)

* 1 opakowanie mrożonego szpinaku (Chyba 450 g)
* 2-3 duże cebule 
* 4 łyżki gęstej śmietany 18%
* 2 jaja
* 3 ząbki czosnku
* sól, pieprz
* olej

*oliwki (Obojętne jakie, byleby pokrojone w plasterki. Ja miałam nieduży słoiczek czarnych. Oczywiście wszystkich nie zużyłam)

Przygotowanie:


1) Pokrojone masło dodajemy do mąki, a potem wodę oraz sól. Całość zagniatamy, aż będzie jednolite. Formujemy kulę i wkładamy do lodówki, na min. 1/2 godziny.

2) Na patelni smażymy pokrojoną drobno cebulę oraz czosnek, tak ok. 5 minut. Dodajemy szpinak, ewentualnie dolewając odrobinę wody. Całość, podsmażamy aż szpinak będzie papką i masa będzie dość gęsta (Woda ma wyparować). Jaja mieszamy ze śmietaną i to dodajemy do masy szpinakowej.

3) Tuż przed przygotowaniem farszu, warto wstawić ciasto-spód do upieczenia. Wysmarować formę tłuszczem, ciasto rozwałkować i wylepić nim ową formę oraz 'podziurkować' widelcem. Wstawić do nagrzanego, do 200* C, piekarnika. Piec aż będzie złociste.

4) Po upieczeniu spodu, na wierzch dać masę szpinakową oraz posypać całość oliwkami. 

5) Całość piec, w rozgrzanym piekarniku, do 170* C, ok. 1/2 godziny.

Voila! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz