poniedziałek, 16 listopada 2015

ZUPA KREM Z BIAŁYCH WARZYW I BATATEM


      Zainspirowana pewnym doświadczeniem kulinarnym, postanowiłam dzisiaj zrobić zupę-krem z białych warzyw, wg własnego pomysłu. Niestety, w sklepach nie było wszystkich warzyw jakie chciałam, więc brałam takie jakie były, a dodatkowo skusiłam się na batata, czyli słodkiego ziemniaka. Szczerze, nigdy wcześniej nie jadłam batatów, więc stwierdziłam, że pora poznać. Naiwnie jednak myślałam, że w środku jest podobny do naszych kartofli i będzie jasny, żółty lub żółto-biały, a on pomarańczowy :) Stąd zupa wyszła żółta a nie biała hehe :) Co nie zmienia faktu, że wyszła naprawdę dobra i została pochwalona przez domowników :)

Składniki:

* 6 szkl. wody
* 7 średnich ziemniaków
* 1 średni batat
* 1 mały seler
* 1 duża pietruszka
* 1 mała cebulka
* biała część pora
* połowa małego kalafiora
* przyprawy: sól, pieprz mielony, liście laurowe, ziele angielskie, pieprz ziarnisty
* opcjonalnie: śmietana do zabielenia, boczek wędzony i zielona część pora do posypania
* 1 łyżka masła

Przygotowanie:

1. Do garnka wlać 6 szkl. wody, wrzucić po kilka liści laurowych, ziarenek pieprzu i ziela angielskiego, przykryć i gotować.

2. Wszystkie warzywa, oprócz zielonego pora, umyć, obrać, rozdrobnić, krojąc np. w kostkę lub plasterki. Wrzucić je do wody oraz dodać łyżkę masła. Gotować do miękkości.

3. Kiedy warzywa zmiękną , zmiksować zupę, doprawić solą i pieprzem mielonym do smaku.

4. Można dodać słodkiej śmietany do zupy, jeśli ktoś lubi zupy zabielane i bardziej kremowe w smaku. Mnie osobiście, bardziej odpowiadała wersja bez śmietany.

5. Chcąc zupę przyozdobić, można podsmażyć na suchej patelni troszeczkę boczku wędzonego, np. w kosteczkę, paseczki lub plasterki i nimi posypać wierzch zupy. Można też drobno posiekać zieloną część pora i nią też posypać wierzch. Wskazane jest, aby to nie był surowy por, tylko np. przelany wrzątkiem, wtedy będzie łagodniejszy w smaku.


Zobacz też:

* ZUPA CEBULOWA
* ZUPA Z CZERWONEJ SOCZEWICY
* ZUPA KREM Z BRUKWI
* ROSÓŁ DROBIOWO-WOŁOWY

1 komentarz:

  1. Bardzo mi się podoba ta kompozycja, zwłaszcza ten batat i kalafior. Spróbowałabym :)

    OdpowiedzUsuń